keskiviikko 20. maaliskuuta 2013

Tässä hetkessä

Olen alkanut oikeasti menettää tajun päivistä. Hyvä kun muistan, ollaanko maaliskuussa vai kohta jo huhtikuussa. Minulla ei ole mitään käsitystä, milloin on pääsiäinen. Ulkoinen ja Suomi alkaa menettää merkitystään. Päivittelen vähän blogia ja välillä Facebookia, mutta uutisia en ole juurikaan jaksanut enää lukea. En myöskään kovin aktiivisesti seuraa ystävieni elämää Facebookissa. Ei johdu siitä, ettei kiinnosta. Se ei vain tunnu tällä hetkellä niin akuutin tärkeältä. Kaipa te siellä hyvin voitte, tuijotan minä ruutua tai en. Ainakaan en voi juuri nyt olla kovin paljon läsnä. Ja samalla olen alkanut elää enemmän päivänvalon mukaan. Herään luonnostani kuuden jälkeen kun on valoisaa, nukkumaan ehkä kymmenen aikaan, jos saan nukuttua. Syön silloin kun on ruokaa tarjolla tai akuutisti kova nälkä. Luen muutamaa kirjaa, mutta laiskasti. Seuraavaksi voisin ottaa päiväunet.

Jos tämä lomailu jotain opettaa, niin ainakin täydellistä läsnäoloa hetkessä. Tärkeitä hetkiä ovat joogaharjoituksen lisäksi ruokapöytäkeskustelut, joissa haluan olla täysillä läsnä. Ja uiminen. Fredille, paikan noin seitsemänkymppiselle omistajalle, on päivän kohokohta, kun hän saa viedä meidät uimaan lähirannalle, joka on mieletön paratiisiranta. Toisina päivinä aallot ovat korkeampia kuin toisina. Uimme oikeasti ainakin 0,5-0,7 km yhteensuuntaan  ja takaisintulo on hieman työläämpää aalloista johtuen. Olen alkanut käyttää räpylöitä ja saan treenattua tekniikkaani paremmaksi. Olen selvästi Fredin lempityttöjä, koska uin hyvin. Tänään en olisi jaksanut lähteä uimaan, mutta koska uiminen on Fredille niin tärkeää, en raaskinut jättää menemättä. On silti mahtavaa, että seitsemänkymppinen vetää asanaharjoitusta joka päivä ja vielä ui päälle kilsan tai kaksi joka päivä. Muuten hänellä on kyllä terveydellisiä ongelmia, toinen silmä ilmeisesti ainakin sokeutunut ja muitakin vaivoja jo. Fred on lisäksi ihana, koska hän valvoo aktiivisesti, ettei kukaan ajaudu liian syvälle, jää porukasta ja kommentoi välillä mm. selkäuintitekniikkaani. 

Ostin tänään menolennon Delhiin. Lähden täältä eteenpäin huhtikuun toisella viikolla näillä näkymin. Jos haluan, voin tietysti reissata Sri Lankalla ennen Delhiin ja Nepaliin lähtöä. En tiedä jaksanko. Olemme tekemässä päiväretkeä Galleen, lähikaupunkiin, ja lauantaina katsomaan läheisiä temppeleitä. Olen äärettömän laiska turisti tällä hetkellä. Olin viime lauantaina safarilla, mutta muuten olen nähnyt täällä vain 2 rantaa, supermarketin, ATM:n ja pari kilpikonnaa. Olen täydellisen onnellinen. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti