torstai 30. toukokuuta 2013

Rentoa lomailua pari päivää, ja nyt intensiivikurssilla ekoretriitissä

Pari päivää jaksettiin lomailla rennosti perusmeininkiä. Kajakointia, ulkona syömistä, shoppailua ja rantaelämää. Nyt Palawanilla huikeassa ekoretriitissä, jossa on meidän pienen porukan lisäksi vain ihan muutama ihminen. Ruoka on todella hyvää, mutta pelkkää raakaruokaa. Eräänlainen detox-viikko siis tulossa. ;) Kaunista, vihreää ja yksinkertaista. Sen sijaan, että asuisin yksin, jaan huoneen nyt kahden muun kanssa. Opettajakoulutuksessa jaoin myös huoneen, joten olen aika tottunut tähän. Laskeskelin, että olen ehkä ollut yksinäni tämän reissun aikana matkapäiviä lukuunottamatta ehkä 3-4 päivää. Mikä on aika vähän. Todella vähän, mutta kun olen lähinnä hengaillut joogapaikoissa, tutustuu ihmisiin hyvin helposti. Täällä olen nyt viikon ja sitten jatkan El Nidoon snorklailemaan.

Ekologisuuden ja joogan lisäksi tämä on myös hyvin sprituaalinen paikka. Paikan perustaja on hyvin mielenkiintoinen filippiino, entinen mainosmies Pi, joka opettaa Inner dance healing-tekniikkaa. Täällä käy paljon ihmisiä eri tyyppisissä stressin poisto retriiteissä, mutta myös syvempää merkitystä etsiviä ihmisiä. Pi vetää meille kolmen päivän kurssin aiheesta, mikä on hurjan mielenkiintoista. Kehon ja mielen yhteisvaikutusta, josta olen ollut pitkään todella kiinnostunut. Olen aika hyvä buukkaamaan itselleni lisää ohjelmaa, mutta tämä kolmen päivän intensiivi tuntuu oikeasti hyvin merkitykselliseltä. Sen jälkeen on vielä toiset kolme päivää rennompaa hengailua. Ja sitten takaisin rantaelämän pariin. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti