maanantai 20. toukokuuta 2013

Boot camp ja viimeinen viikko käynnistyi

Olen edistynyt fyysisessä että henkisessä harjoituksessa jollain tasolla. Olen ainakin hieman vahvempi, kapotasana on hallitumpi (sitä onkin hinkattu) ja nostot ovat hieman kehittyneet. Henkisesti olen ollut aika tasainen ja vakaa, enkä turhaan stressaillut asioista. Olen myös yrittänyt olla menemättä liikaa mukaan muiden tunneheilahteluihin. Yleisesti fiilis on hyvin erilainen kuin Lankalla. Harjoitus on edelleen yksityiskohtien hinkkaamista ja aikamoista boot campia. "Koska teet jo kakkosta, sinun pitäisi keskittyä enemmän tähän" tai "koska teet jo kakkosta, sinun ei kuulu yhtään helpottaa.." ovat lauseita, joita yksi avustajista, Zoe hokee minulle päivittäin. Omasta henkilökohtaisesta boot campista on alkanut tulla jo vitsi. Tätä menoa pääsen sirkukseen parin vuoden päästä.

Iloista on ollut huomata, kuinka kevyt olo on ollut. Olen oikeasti aika hattara tai sitä kohden menossa.  Tänään meillä oli ryhmäkeskustelu, jossa jokainen sai jakaa jotain jos halusi. Minulla oli hyvin vähän mitään suurempia emootioita jaettavaksi. Täällä oleminen on ollut aika fyysistä. Ja toki myös opettavaista ja yleissivistävää. Muttei niinkään tunnepitoista tai heilahtelevaa. Hyvin sosiaalista tietysti, kun asutaan samassa asunnossa ja opiskellaan kimpassa. Ja viime aikoina opetuksen painopiste on ollut avustuksissa ja opetusharjoituksissa; iltapäivätkin ovat siis aika fyysisiä.

Toisaalta odotan jo lomaa. Kurssin intensiivisyyden jälkeen on ihanaa olla taas lomalla. Joogaa haluaisin jatkaa edelleen joka aamu, mutta tunneilla istumiseen alan väsyä. Nepalissahan oma harjoitus oli vähän niin ja näin. Toisaalta tekisi mieli vähän irroitella, tanssia ja laittaa kiva mekko päälle. Olen nyt aika monta viikkoa mennyt trikoissa tai trekking -kamoissa. Tai olen nyt ehkä jollekin illalliselle vähän pukeutunut, mutta aika pitkälti löntystelen eri trikoissa ja joogatopeissa.

Kirjoituksen syvällisyydestä huomaa, että olen tosiaan aika keskittynyt fyysiseen harjoitukseen. Toki myös filosofiatunneilla on tullut oivalluksia, mutta ehkä olemassa olevan tiedon  syventämistä pitkälti, ei niin paljon aivan uutta asiaa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti